Öppet hus, Gymnasieval

Igår var jag och mamma på Nacka Gymnasiums öppna hus. Jag gillade det jätte mycket! Men herregud vilken stor skola på 2000 elever! Fyra ggr så stor skola som min alltså. Jag är iaf väldigt sugen på att välja deras inriktning samhällsvetenskasprogrammet inriktning utland. Det menas med att man har ett ordinarie samhällsvetenskapsprogram fast med att i 2:an så studerar man 3 månader i Canterbury College, England. 
Jag ska även åka på några fler öppna hus i veckorna som kommer. Det är ju inte förrens nästa år som jag ska välja men det känns rätt skönt att börja kolla lite grand redan nu eftersom att det är så stort val det handlar om. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Det är INTE ett stort val Linnea! Du kommer antagligen jobba med något heeelt annat än vad du tror att du vill göra nu när du blir vuxen! Man kan också byta gymanasium fram och tillbaka flera gånger om man ångrar sig! Du oroar dig för mycket! <3

Svar: Jo jag vet men för att jag ska oroa mig mindre så vill jag vara ute i god tid. Det skadar ju liksom inte. Men det är ganska krångligt att byta så det är ju bra att börja tänka redan nu på vad man skulle vilja göra i framtiden. Då är ju chansen större att valet blir rätt. <3
latjejerna.blogg.se

2013-01-20 @ 16:20:38
URL: http://eskilsot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0